Długoletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że zdecydowana większość klientów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, lecz faktycznie tak jest. Dlatego też zabierając się za tworzenie jakieś nowej czy próbę wypromowania już istniejącej należy być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.
Dobrze dobrane barwy naprawdę mogą zachęcać do zakupu czy przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeżeli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że spora grupa potencjalnych klientów właśnie z tego powodu nie zwróci uwagi na dany produkt. Tak wiec po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych kolorów i ich użyć do tworzenia kampanii marketingowej, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Zwłaszcza że wybrana kolorystyka będzie dotyczyć nie tylko samego logo firmy, ale też opakowań czy też wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że konsumenci będą się z nią często stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Niejednokrotnie powiązane to będzie z emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to dużo bardziej się on skłoni do skorzystania z oferty danej firmy. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory posiadają przypisane jakieś znaczenie, i są niejako kanonem w wybranych branżach.
Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i stabilność, tak więc chętnie sięgają po niego branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz równocześnie zagrożenie, dlatego trzeba ją naprawdę umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółte kolory chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, zaś zieleń jest używana przez firmy z branży finansowej, medycznej, ale też i takie, które chcą podkreślić swoje ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy kolor czerwony dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej znaleźć inne rozwiązanie.
+Tekst Sponsorowany+